2021-10-18

”Vårt fokus är att ge bästa möjliga service”

Neighbours

I våras skickade vi ut den årliga kundundersökningen till hälften av våra hyresgäster, för att få veta vad de tycker om oss som hyresvärd och vår service. Och nu vet vi: 70 procent tycker att vår service på Victoria Park och Hembla är bra.

Vårt fokus är att ge bästa möjliga service

Våra hyresgäster ger oss ett bättre betyg i år när det gäller tryggheten, rent och snyggt samt hjälp när det behövs.

Av drygt 18 300 tillfrågade hyresgäster på Hembla och Victoria Park svarade 48 procent. Det ger oss ett bra underlag att utgå ifrån när vi planerar hur vi ska arbeta i våra områden.

Vi vill gärna berätta att 87 procent av våra hyresgäster tycker att den person som senast reparerade något i lägenheten bemötte dem på ett bra sätt. Och nästan lika många tycker att de blir bra bemötta när de tar kontakt med oss. 

Lite lägre resultat blev det för städning och tillsyn av källare/vind. Där var 53 procent nöjda. Förrådens säkerhet mot inbrott, städning av tvättstuga och soputrymmen fick även ett lägre resultat. Vi ser över detta och har gjort planer för att förbättra det här.

56 procent var nöjda med våra besökstider. Det är inte konstigt, då våra områdeskontor har haft stängt under en lång period för att bidra till att minska smittspridningen av covid-19. Vi har nu kunnat meddela våra hyresgäster den glada nyheten att vi sedan den 29 september började öppna upp alla våra kontor för besök igen, och i många fall med utökade öppettider.

Vi vill lyfta fram vår förvaltning i Borås som fick bäst betyg för sin service jämfört med förra året. Vi vill även säga grattis till vår förvaltning i Upplands-Bro, Uppsala och Märsta – för där bor våra mest nöjda hyresgäster inom Hembla.

– Det känns otroligt roligt att få så fina resultat. Att våra hyresgäster är betydligt mer nöjda nu än tidigare känns väldigt bra. Det ger oss en bekräftelse på att vi satsar på rätt saker. Jag är väldigt glad för mina medarbetares skull, detta är resultatet av ett stort engagemang och driv samt ett mycket bra lagarbete, säger Therese Riise, områdeschef i Borås.

– Jag tror att våra hyresgäster är nöjda med servicen från oss då vi agerar så som vi själva önskar att bli bemötta vid en felanmälan, säger Patrick, områdeschef i Upplands-Bro, Uppsala och Märsta.

– Vårt fokus är att ge bästa möjliga service. Det var ett väldigt fint kvitto vi fått på våra insatser, som skapats av hårt arbete mellan förvaltningen och andra avdelningar, säger han.

Alla våra hyresgäster har fått ta del av resultaten från sina områden och vi har berättat för dem vad vi planerar att göra för att förbättra servicen där vi fått lite lägre resultat.

– Vi kommer att fortsätta att sträva efter att ge bästa möjliga service till våra hyresgäster eftersom de förtjänar den bästa servicen som finns. Vi ska utveckla oss själva och bland annat bli ännu bättre på att kommunicera till våra hyresgäster, säger Patrick.

Om undersökningen
Med hjälp av AktivBo skickar vi varje år ut en enkät där våra hyresgäster får svara på frågor som rör deras trygghet, renligheten i bostadsområden och gemensamma utrymmen och hur väl vi bemöter dem. Alla svar är anonyma.

Arkiv

2022-02-07

Yonathan förbättrar vår sopsortering

Läs mer

2022-02-07

Vi bidrar till en meningsfull fritid för ungdomar i Borås

Läs mer

2022-02-04

901 lägenheter har fått nya fönster

Läs mer

2022-02-04

Vi är med i Allmännyttans klimatinitiativ

Läs mer

2022-02-01

Snabbare hjälp och service

Läs mer

Pressmeddelanden

Vill du få våra pressmeddelande till din mejl? Klicka på länken för att göra en prenumeration, så missar du inga viktiga nyheter från oss framöver.

Till prenumerationen