2022-10-19
Så tycker våra hyresgäster om vår service
I veckan landar resultaten från vår stora kundundersökning i våra hyresgästers brevlådor. Alla kommer att få ta del av resultaten från sitt eget bostadsområde.
Varje år genomför vi en stor kundundersökning tillsammans med AktivBo. I år fick vi veta att 73 procent av våra hyresgäster är nöjda med vår service. Det är en ökning från förra året, vilket vi är mycket glada över.
Vi vill skapa förtroende hos våra hyresgäster och att ge återkoppling på deras åsikter om oss som hyresvärd och vår service är en del i det.
- Framförallt vill vi kunna ge hyresgästerna en så tydlig bild som möjligt om hur det ser ut i just deras område och vara transparanta med vad de tycker om oss, säger Emelie, kommunikatör som skapat flera av hyresgästbreven.
Producerat 41 olika versioner
Därför delar vi nu ut ett hyresgästbrev i 41 olika versioner. Vi berättar både om de mer och de mindre positiva resultaten och talar om hur vi ska jobba vidare i våra olika områden.
- Vi ska vara öppna med vad hyresgästerna tycker att vi ska göra bättre. De punkter som fått lägre siffror visar vad vi behöver arbeta mer med den kommande tiden. Där har vi fått en tydlig indikation på vad vi behöver förbättra, säger hon.
Nyhetsbrevet kommer att delas ut i brevlådorna och läggas ut på Mina sidor.
På bilden håller områdeschef Therese Afram upp hyresgästbrevet för Alby i Botkyrka kommun.