Kontakt med kundservice

Vi samlar in personuppgifter från dig i samband med att du kontaktar vår kundservice.

Ändamål med behandling

Personuppgifter

Utföra automatiserad analys av telefonsamtal i syfte att förbättra kvaliteten i förvaltningen av våra områden.

  • Röst
  • Alla personuppgifter som du lämnar i samtalet

Följa upp och svara på inkomna ärenden.

  • E-post
  • Alla personuppgifter som du lämnar i ärendet.

Laglig grund och gallring

Vi behandlar personuppgifterna med stöd av intresseavvägning.

Vi lagrar inspelningen i 30 dagar. Om inspelningen kan utgöra bevis om brott som riktas mot våra medarbetare kan inspelningen komma att bevaras så länge som behövs för att misstanken ska kunna utredas.

Vi lagrar ärenden till kundservice under tiden för behandling.

Vem tar del av dina personuppgifter?

De som kan komma att ta del av inspelningar av samtal och ärenden till kundservice är personal inom Victoriahems kundtjänst och personal som administrerar hyresförhållandet och utför förvaltningstjänster i våra fastigheter. Vi kan även dela dina personuppgifter med externa aktörer som stödjer Victoriahem i förvaltningsarbetet.

Personuppgifter kommer att delas med system- och driftsleverantörer som behandlar uppgifter för Victoriahems räkning, så kallade personuppgiftsbiträden. Vi har tecknat personuppgiftsbiträdesavtal med våra personuppgiftsbiträden för att säkerställa att de behandlar dina personuppgifter på ett säkert och lagligt sätt med konfidentialitet.

Vi kan också dela personuppgifter med myndigheter och andra statliga aktörer i den mån vi är skyldiga att göra det under lag.

 

Läs mer om Victoriahems Integritetspolicy