Hur kan vi hjälpa dig idag?

Är det något du undrar över? Då har du kommit rätt. Här hittar du svar på vanliga frågor och hur du kan kontakta oss i olika ärenden. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss, och vi gör vårt bästa för att hjälpa dig via Mina sidor, på mejl eller om du ringer.

Du är även varmt välkommen att kontakta oss på ditt områdeskontor. Här hittar du besöksadresser och besökstider. 

Svalt i lägenheten? Så fungerar värmen!

Hösten är här med lite svalare temperaturer. Elementen justeras automatiskt efter utomhustemperaturen. När det är kalla nätter och varma dagar kan det ta lite tid innan värmesystemet hittar rätt balans, så det gäller att ha lite tålamod. Här kan du läsa mer om hur värmen i våra hus fungerar och få tips på hur du kan påverka din värme och inomhusluft.

Kundservice

Vi finns på plats för dig under följande tider på helgfria vardagar:

  • Måndag 07.00-17.00
  • Tisdag-Fredag 07.00-16.00

010-210 22 00

kundservice@victoriahem.se

Bästa tiderna att nå oss på telefon
Mellan 07.00-08.00, 11.00-13.00 samt från 15.00 och framåt är det ofta kortare telefonkö. Då ringer det färre personer till oss. På måndagar ringer många till oss och du kan då behöva vänta lite längre i telefonkö. Här kan du se hur trafiken till vår kundservice ser ut.

Jour

Vid akuta fel i fastigheten och störningar vardagar under kvällar och helger kontaktar du vår jour som hjälper dig vidare. Exempel på akuta fel (fara för en person eller en fastighet) hittar du här. Vanliga serviceärenden anmäler du direkt på Mina sidor.

  010-210 22 00

Skadedjur

När du upptäckt skadedjur så anmäler du det för att få kostnadsfri hjälp av Rentokil.

  Gör din anmälan online

  010-470 49 16

Serviceanmälan och uppsägning

Du gör enkelt och smidigt din serviceanmälan genom att logga in på Mina sidor. Här kan du dygnet runt hitta information om ditt boende. Med ditt BankID är det enkelt att skapa konto.

Behöver du säga upp din lägenhet? Det gör du enkelt och smidigt på Mina sidor med BankID. 

Till Mina sidor

Vanliga frågor och svar

Vi sammanställt svaren på de vanligaste frågorna vi får.

Undrar du om du kan fixa det själv? Vi har instruktionsfilmer om hur du sopsorterar, kollar brandvarnaren eller kontrollerar värmen.

Vanliga frågor Instruktionsfilmer

Har du ett extra svårt ärende?

Eller ett ärende som inte blir löst?

Vår hyresgästombudsman kan stötta dig så att du kommer vidare. 

Intresserad av att hyra hos oss?

Vi har hyreslägenheter, lokaler, förråd, såväl som p-platser och garage.

Ledigt just nu

Välkommen att kontakta ditt områdeskontor direkt

Du kan besöka ditt områdeskontor och få hjälp. Klicka på ditt område för att se adress och besökstider.

Har du ett svårt ärende eller ett ärende som inte blir löst?

Hyresgästombudsmannen kan stötta dig så att du kommer vidare.

Hyresgästombudsmannen arbetar för Victoriahem med att ge våra hyresgäster extra hjälp och service.

Kontakta vår hyresgästombudsman

Bli energismart – spara el och pengar!

Att spara på el är bra både för miljön och plånboken. Det finns många enkla saker du kan göra i din vardag för att minska på din användning av el. Det gäller bara att komma ihåg dem.

Dessutom – ju mindre kilowattimmar (kWh) du använder, desto lägre blir din elräkning.

Vill du bli riktigt energismart? Klicka här och se om du får några nya idéer. Lycka till!

Smarta enkla tips för energisparare

5 tips för bättre inomhusklimat

Läs mer om hur värmen i lägenheten fungerar

Att spara på vatten är bra för både miljön och plånboken.

Här är våra bästa tips på hur du kan minska din användning av vatten.