Bo i Märsta

Mer om Märsta
Mer om Märsta

Ditt hem i Märsta

Vi vill att du ska trivas hos oss – i ditt hem, i huset, med grannarna, gården och staden. Varje dag jobbar vi med att skapa trivsel och hålla det rent och snyggt i våra områden.

I Märsta vill vi bygga gemenskap och trygghet genom att träffas och grilla och genom att arrangera områdesdagar och städdagar för våra hyresgäster. Du som bor hos oss i Märsta är alltid välkommen att delta när vi bjuder in till trevliga träffar.

Aktuellt

Svarstider I Kundservice Hos Victoriahem

Bästa tiderna att ringa vår kundservice

Vissa tider går det snabbare att komma fram till vår kundservice i telefonen.

Läs mer
Illustration Energikampanj Golvvarme

Så fungerar värmen i våra lägenheter

Många hyresgäster upplever att det blir kallt i lägenheten. Här berättar vi om hur värmesystemet fungerar och vad hyresgästen själv kan göra för att f…

Läs mer
Hyresgästombudmannen

Har du ett ärende som inte blir löst?

Hyresgästombudsmannen kan stötta dig så att du kommer vidare.

Läs mer

Mina sidor för serviceanmälan

Vi hänvisar i första hand till Mina sidor för serviceanmälan – där kan du anmäla fel när som helst dygnet runt.

Kontakta kundservice

Du är alltid välkommen att ringa kundservice under våra öppettider. Du kan också mejla oss. När vi håller stängt hanteras akuta ärenden av jouren.

Frågor om parkering

Har du problem med felparkeringar eller betalning på avgiftsplatserna kan du ringa P-service på 0771-77 11 00.

Hyra parkeringsplats i Märsta

Vill du hyra parkeringsplatser eller garage, ska du söka via Mina sidor.

Bredband, telefoni och TV

I Märsta har vi Tele2 och Telenor som leverantörer av bredband, telefoni och TV.

Kontakta oss

Områdeskontor för Märsta

Boka egen tid för besök

Du är välkommen att boka en egen besökstid på ditt områdeskontor när det bättre passar dig. Kontakta Kundservice för hjälp att hitta lämplig tid.

Jour

Vid akuta fel i fastigheten och störningar under kvällar och helger kontaktar du vår jour som hjälper dig vidare. Exempel på akuta fel (fara för en person eller en fastighet) hittar du här. För vanliga serviceärenden så vänta och ring oss nästa vardag eller anmäl ditt ärende direkt på Mina sidor.

010-210 22 00

Skadedjur

Kontakta vår samarbetspartner Rentokil för kostnadsfri hjälp.

Gör din skadeanmälan online

010-470 49 16

Kundservice

Telefontider: Måndag 07.00-17.00, Tisdag-Fredag 07.00-16.00

010-210 22 00

kundservice@victoriahem.se

Hyresgästombudsman

Har du ett extra svårt ärende? Eller ett ärende som inte blir löst? Hyresgästombudsmannen kan stötta dig så att du kommer vidare.

Kontakta hyresgästombudsmannen

Välkommen till Mina sidor!

På Mina sidor kan du utföra dina boendeärenden dygnet runt.

Här kan du bland annat

  • anmäla fel och skador
  • se dina hyresavier/OCR-nummer
  • kopior av dina kontrakt
  • läsa nyheter om ditt område
  • få erbjudanden från våra utvalda samarbetspartners
Till Mina sidor

Bli energismart – spara el och pengar!

Att spara på el är bra både för miljön och plånboken. Det finns många enkla saker du kan göra i din vardag för att minska på din användning av el. Det gäller bara att komma ihåg dem.

Dessutom – ju mindre kilowattimmar (kWh) du använder, desto lägre blir din elräkning.

Vill du bli riktigt energismart? Klicka här och se om du får några nya idéer. Lycka till!

Smarta enkla tips för energisparare

5 tips för bättre inomhusklimat

Läs mer om hur värmen i lägenheten fungerar