Hemma i Göteborg
Vi vill att du ska trivas hos oss – i ditt hem, i huset, med grannarna, gården och staden. Varje dag jobbar vi med att skapa trivsel och hålla det rent och snyggt i våra områden.
Vi vill skapa riktigt bra platser att bo på. För att vi ska veta vad som är viktigt för dig har vi därför flera olika kontaktmöjligheter. Genom öppen och tät dialog kan vi lösa enkla ärenden i vardagen samtidigt som vi kan planera och göra större insatser på lång sikt.
Vi tror på att hitta mötesplatser mellan människor och uppmuntra till grannsamverkan eftersom goda grannar bidrar till trygghet och trivsel. Som hyresvärd tar vi ett stort ansvar för att se till att både våra hyresgäster och våra stadsdelar mår bra. Därför samarbetar vi med lokala förenings- och näringslivet, polis och kommun för att bygga ännu tryggare och trivsamma områden.
Mina sidor för serviceanmälan
Vi hänvisar i första hand till Mina sidor för serviceanmälan – där kan du anmäla fel när som helst dygnet runt.
Kontakta kundservice
Du är alltid välkommen att ringa kundservice under våra öppettider. Du kan också mejla oss. När vi håller stängt hanteras akuta ärenden av jouren.
Hyr parkeringsplats
Vill du hyra parkeringsplats eller garage kontaktar du Apcoa Parking.
Öppet Bredbandsnät
Victoriahem har ett avtal med ITUX, som ger dig som bor på Lövgärdet, Bergsjön och Våmmedalsvägen 5, tillgång till ITUX-portalen där du kan välja mellan flera olika tjänsteleverantörer och deras utbud för bredband, TV och telefoni. På så sätt får du möjlighet att hitta de tjänster som passar just dig och dina behov.
För dig som bor på Hagabäcksleden 6-12 och Våmmedalsvägen 4,6,8,22-32 är anslutna till Telia.
Kontakta oss
Områdeskontor för Lövgärdet och Kållered
Besökstider: Måndagar 9.00-11.30 och 16.00-18.00, torsdagar 13.30-15.30.
Boka egen tid för besök
Du är välkommen att boka en egen besökstid på ditt områdeskontor när det bättre passar dig. Kontakta Kundservice för hjälp att hitta lämplig tid.
Jour
Vid akuta fel i fastigheten och störningar under kvällar och helger kontaktar du vår jour som hjälper dig vidare. Exempel på akuta fel (fara för en person eller en fastighet) hittar du här. För vanliga serviceärenden så vänta och ring oss nästa vardag eller anmäl ditt ärende direkt på Mina sidor.
Skadedjur
Kontakta vår samarbetspartner Rentokil för kostnadsfri hjälp.
Kundservice
Telefontider: Måndag 07.00-17.00, Tisdag-Fredag 07.00-16.00
Hyresgästombudsman
Har du ett extra svårt ärende? Eller ett ärende som inte blir löst? Hyresgästombudsmannen kan stötta dig så att du kommer vidare.
Blanketter
Här hittar du blanketter när du till exempel vill betala din hyra med autogiro eller säga upp din lägenhet.
Blanketter
Vanliga frågor
Här hittar du frågor vi ofta får. Undrar du över samma sak? I sådana fall hittar du svaren här.
Vanliga frågor och svar
Det här fixar du!
Se våra filmer om hur du enkelt löser de vanligast problemen i din bostad.
Instruktionsfilmer
Välkommen till Mina sidor!
På Mina sidor kan du utföra dina boendeärenden dygnet runt.
Här kan du bland annat
- anmäla fel och skador
- se dina hyresavier/OCR-nummer
- kopior av dina kontrakt
- läsa nyheter om ditt område
- få erbjudanden från våra utvalda samarbetspartners
Länkar för dig som hyresgäst
För dig som bor i Göteborg
Aktuellt

Var med och bestäm över en miljon kronor
Läs mer
Så här sparar du vatten
Här är våra bästa tips på hur du kan minska din användning av vatten. Bra för både miljön och plånboken.
Läs mer
Betala din hyra via Kivra
Du vet väl att du kan få din hyresavi till Kivra? Betalningar via Kivra är enkelt och sker utan fördröjning, på samma sätt som om du hade betalat dire…
Läs mer