Bo i Botkyrka

Mer om Botkyrka
Mer om Botkyrka

Ditt hem i Botkyrka

Vi hoppas att du som hyr din lägenhet hos Victoriahem i Botkyrka trivs bra. Vi jobbar för att du och dina grannar ska känna er trygga och för att vårt område ska hållas rent och snyggt.

Det är viktigt att du vet var du ska vända dig om något inte fungerar som det ska i din lägenhet, i våra gemensamma utrymmen eller på gården. På den här sidan kan du hitta information om ditt boende och alla kontaktuppgifter du kan tänkas behöva.

Aktuellt

Svarstider I Kundservice Hos Victoriahem

Bästa tiderna att ringa vår kundservice

Vissa tider går det snabbare att komma fram till vår kundservice i telefonen.

Läs mer
Illustration Energikampanj Golvvarme

Så fungerar värmen i våra lägenheter

Många hyresgäster upplever att det blir kallt i lägenheten. Här berättar vi om hur värmesystemet fungerar och vad hyresgästen själv kan göra för att f…

Läs mer
Hyresgästombudmannen

Har du ett ärende som inte blir löst?

Hyresgästombudsmannen kan stötta dig så att du kommer vidare.

Läs mer

Mina sidor för serviceanmälan

Vi hänvisar i första hand till Mina sidor för serviceanmälan – här kan du anmäla fel när som helst, dygnet runt.

Kontakta kundservice

Du är alltid välkommen att ringa kundservice under våra öppettider. Du kan också mejla oss. När vi håller stängt hanteras akuta ärenden av jouren.

Frågor som rör parkering

Har du problem med felparkeringar eller betalning på avgiftsplatserna kan du ringa P-service på 0771-77 11 00.

Hyr parkeringsplats eller garage

Vill du hyra parkeringsplats eller garageplats? Du söker lediga parkeringsplatser på Mina sidor.

Bredband, telefoni och TV

I Botkyrka har vi Botkyrka stadsnät som leverantör av bredband, telefoni och TV.

Kontakta oss

Områdeskontor för Botkyrka

Boka egen tid för besök

Du är välkommen att boka en egen besökstid på ditt områdeskontor när det bättre passar dig. Kontakta Kundservice för hjälp att hitta lämplig tid.

Jour

Vid akuta fel i fastigheten och störningar under kvällar och helger kontaktar du vår jour som hjälper dig vidare. Exempel på akuta fel (fara för en person eller en fastighet) hittar du här. För vanliga serviceärenden så vänta och ring oss nästa vardag eller anmäl ditt ärende direkt på Mina sidor.

010-210 22 00

Skadedjur

Kontakta vår samarbetspartner Rentokil för kostnadsfri hjälp.

Gör din skadeanmälan online

010-470 49 16

Kundservice

Telefontider: Måndag 07.00-17.00, Tisdag-Fredag 07.00-16.00

010-210 22 00

kundservice@victoriahem.se

Hyresgästombudsman

Har du ett extra svårt ärende? Eller ett ärende som inte blir löst? Hyresgästombudsmannen kan stötta dig så att du kommer vidare.

Kontakta hyresgästombudsmannen

Välkommen till Mina sidor!

På Mina sidor kan du utföra dina boendeärenden dygnet runt.

Här kan du bland annat

  • anmäla fel och skador
  • se dina hyresavier/OCR-nummer
  • kopior av dina kontrakt
  • läsa nyheter om ditt område
  • få erbjudanden från våra utvalda samarbetspartners
Till Mina sidor

Vi tror på att hitta mötesplatser mellan människor och uppmuntra till grannsamverkan eftersom goda grannar bidrar till trygghet och trivsel. Tillsammans med kommun, organisationer, bostadsbolag och föreningsliv vill vi skapa en förändring.

Bli energismart – spara el och pengar!

Att spara på el är bra både för miljön och plånboken. Det finns många enkla saker du kan göra i din vardag för att minska på din användning av el. Det gäller bara att komma ihåg dem.

Dessutom – ju mindre kilowattimmar (kWh) du använder, desto lägre blir din elräkning.

Vill du bli riktigt energismart? Klicka här och se om du får några nya idéer. Lycka till!

Smarta enkla tips för energisparare

5 tips för bättre inomhusklimat

Läs mer om hur värmen i lägenheten fungerar